21. märts 2014

Sinu õppmise-õpetamise teooria on?

Pole pikalt puudutanud metoodika ja teooria osa. Seega siin väike postitus ka sellest.

Maailmas on palju hariduse uurijaid ja mitmetel on välja pakkuda ka oma teooria, kuidas või miks me õpetame ja teatud asju kasutame. Meie isiklik õpetamise filosoofia on kindlasti segu mitmetest ideedest, kuid tuleb aru saada, et samasugune virr-varr on ka teiste inimeste peas. Seepärast, sattudes ühe laua taha, erinevate inimestega on vaidlused kerged tulema, sest meie ettekujutused on erinevad.

Näiteid õppimise sh ka m-õppe seisukohast, milliseid vaidlusi võib ette tulla:

  • igale lapsele on vaja oma vidinat vs vidin on vajalik grupitööks
  • kool peab olema vidinatele avatud või ei pea
  • õppimine on faktide tundmaõppimine vs õppimine on erinevate oskuste omandamine vs..
  • õppimine on olemasolevate tegevuste korrigeerimine, kiirendamine, parendamine
  • õppimine jaguneb erinevateks astmeteks: meelde jätmine, analüüsimine, kasutamine, sünteesimine jne
  • õppija on tunnis passiivne vs aktiivne
  • õppimine on lineaarne vs mittelineaarne
  • õppimises peab õppija muganduma õpetaja järgi vs õpetaja mugandub õpilase järgi
  • igal õppijal on oma kindel õpistiil, kuidas ta asju omandab vs õpistiile ei ole
  • õpilane on tulnud, et haridust võtta vs kool on asutus kus haridust antakse
ja neid on palju veel.. 

Siin on link ühele kaardile, kus üritatakse anda väga kiire ülevaade erinevatest mõtlejatest ja nende ideedest:
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiG-QH1mwcdT7XPhmFyDXGtKc_UVSNeDNWbS_io2DF_USh6-5LUPiJULuTyv7QVu5aPYk9CdDI1eoMUKGP4tASN9PepE8mfY3wevB9SLmWcrMMu9Iv8tWS-SeWDnzCFWJf3ETCbJemgJNgX/s1600/learningtheory.png 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.